Saturday 19 March 2011

HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA

semalam aku jenjalan kat IOI Mall dengan cik bestie. apa lagi tengok wayang la kan. sebelum citer ni kuar kat wayang aku da teringin bebenor nak menengoknye. sampai kan tak sabar2 la nak abis exam sebab nak gi menengok citer neh. and harga tiket yang aku bayar untuk tengok movie ni tersangat lah berbaloi sebab citer ni sgt BEST okeeeee !!

aku x reti la nak menilai filem macam orang2 media and pakar2 wat filem kat luar tu. tapi ape yang aku tau citer ni best. seriously aku sangat teruja dengan.......

*intro filem ni.baru intro aku da dapat rasa camne gempaknya jalan cerita ni sampai dok tegak la aku kat dalam panggung tu.:p
*dialog2 dalam filem ni. sweet,, klakar,, sedih sume ade.
*pantun yang Lang selalu cakap kat Merong masa dia kecik
sampai masa tibanya waktu...
redup hati kaum berdua...
bila dua jasad bersatu..
hidup mati jadi bersama..
*Prince Marcus. lagi2 masa babak die dengan princess.. ngeh2 !!sweet tahu..
*sound effect die dum dam dum dam. tu yang wat aku makin teruja tuh.
and banyak lagi la..haha xD

filem ni tak tertumpu kat 1 emosi je. kadang2  kalo kita tengok citer seram especially dari Indonesia dari awal sampai akhir asyik babak hantu je. filem ni ade part klakarnye,, seriusnye,, sedihnye.. puas hati la kita spent dekat 2 jam kat dalam wayang tuh. thumbs up to KRU. so,, korang2 gi la tengok citer ni ye :p
:))



No comments:

Post a Comment