Thursday 28 June 2012

First After Years

Di dalam hilai tawa
Kesepian menyerbu
Aku bagai tiada di situ
Jasadku terpaku diam membisu
Melihat engkau dari jauh
senyummu, tawamu, walau bukan untuk aku
Terasa luruh seluruh jiwaku
Diam di dalam hingar terusik sebenarnya hati ini, gundah tak menentu
Menerima hakikat dirimu terlalu jauh untuk ku gapai
Bukan semudah kasihku terpaut padamu
Tersiat.. Tercarik
Daku pasrah, itu sahaja yang aku mampu
Tidak layak diriku ini untuk terus melangkah mendekati kamu walau setapak
Jurang antara kita tak mungkin bagiku untuk dicampak ke tepi
Pedih lagi hati ini
Bukan tidak mahu mengejar
Tapi sedar aku bakal tersungkur di hadapan
Lebih baik mengelak luka dari dibiar jiwa merana
Pengecut.. mungkin ya
tapi apa gunanya menjadi wirawati jikalau hatiku bakal mati
Kulepaskan dia pergi jauh dari mimpi
Aku yakin, kebahagiaan itu akan kutemui suatu hari nanti

by,
Dayana AJ.


*this is the first after years since i stopped writing love. but this is just come across my mind when i saw him. Him, my existence is non important. He even do not know my full name i think. But it is better to be like that because i'm just gonna watch him from the back. Our gap is just too big. when i think it back, I don't deserve to hold him by my side. Secretly admiring you is just the best way :')

i don't even know if this is what we call love. 



No comments:

Post a Comment