Thursday 22 December 2011

Educamp Universiti Teknologi Petronas

20/12 hari tu aku dapat surat jemputan interview kat UTP. Memang tak jangka boleh dapat pegi interview. result aku bukan boombastic sangat pon kan. Aku bukan ada pengalaman nak interview bagai-bagai ni. Nasib baik ada Zaty. Sayang kau bie. oh yaaa,, dia pon dapat gi interview ni jugak.

Educamp yang aku pergi ni sehari je. Mula-mula peserta kena daftar kat Chancellor Hall. kat situ peserta dibahagi kepada kumpulan A, B, C, and D. aku tak sure group E ade ke tak. aku dapat group C. Dalam group tu kitorang dibahagi kepada kumpulan, satu kumpulan ada 4 orang. peserta diberi study case. group aku dapat tajuk Worldy Wise Web. setiap ahli dalam group diberi problems and solution yang berlainan. kitorang diberi masa untuk think and come out with any ideas. mula - mula individual interview dia akan tanya basic question like tell about ourselves and so on. then dorang akan suruh kita explain case yg kita dapat. next bila semua ahli kumpulan dah habis diinterview, the whole group akan masuk untuk group discussion. kat sini dorang nak tengok our communication. daripada semua solution yang berlainan tu, kita kena bincang and choose on perfect solution. the panel yang interview takkan mencelah kita punya discussion.

the interview adalah dalam bahasa inggeris fully. study case yang dia bagi pon general like global warming, aid matters.

#the rsult will come out on 8 or 9/1. hope zaty and me will get the positive result. :)

No comments:

Post a Comment