Friday 22 September 2017

Banana Leaf Rice : Sri Nirwana Maju


Sekarang ni selalu pula nampak kawan kawan update di social media makan banana leaf rice di Devi's Corner, Bangsar. Semuanya bagi feedback best best. Saya memang suka makan nasi style macamni tapi belum berkesempatan lagi nak mencuba dekat sini. Sebelum ni kalau teringin saya makan di Sri Nirwana Maju yang terletak di Bangsar jugak lebih tepat di Jalan Telawi. Tidak silap saya kedainya berhadapan dengan Bangsar Village II. Dekat sini pon padu beb!

Dekat sini kalau datang time lunch memang kena beratur la jawabnya sebab customer memang ramai. Tapi diorang pon efficient. Sambil kita tunggu meja kosong diorang akan ambik order siap siap. Kalau tengok gambar atas tu macam complicatednya nak order kan tapi jangan risau kita tinggal pilih lauk je. Saya sarankan ambik yang bergoreng sebab nasi akan dipenuhi bermacam jenis kuah nanti. Sotong goreng, ayam goreng antara menu yang paling ngam nak makan dengan nasi daun pisang ni. Once kita dapat table, waiter akan datang bawa daun pisang. Mereka juga akan sendukkan nasi untuk kita. 



Haa tengok gambar tu nasi menimbun kan. Kalau yang jenis makan sikit better cakap awal awal nak sikit je sebab nasi akan dihidangkan dalam potion yang besar. First time saya ke sini taktau berapa senduk nasi mereka letak mungkin sebab tengok badan saya yang besar ni diorang pon assume la saya makan banyak kan haha. Struggle tau saya nak habiskan tapi sedap punya pasal layan jugak. 

Akan ada empat jenis kuah mereka letak di atas nasi saya pon tak pasti apa nama kuahnya tapi dua dari empat itu ialah dhal dan kari. Selain kuah campur ada juga sayur seperti timun, kobis, dan jugak petola goreng. Suprisingly petola goreng ni sedap tau. Serious kena makan. Sambal belacan pon ada tapi rupa dan rasa bukan la sambal belacan yang mak mak kita buat tu. 

Untuk sesiapa yang tak biasa makan masakan mamak style mungkin boleh try share dengan kawan kawan dulu.  untuk nasi, lauk dan air harganya mencecah hampir 20MYR juga. Tapi dengan potion yang besar macam ni tak hairan la itupon bagi saya dah dikira murah ditambah pula dengan factor location. Bangsar apa yang murah kan haha.

Lepas ni saya nak cuba di Devi's Corner pula ramai kata lagi padu dari Nirwana. We'll see

No comments:

Post a Comment